Jak vypadal třetí kvartál roku 2018 z pohledu Facebooku?

3.1. 2019 Martin Pavlát 700x

Cambridge Analytica, kontroverzní sběr dat o uživatelích, ovlivňování výsledků amerických prezidentských voleb, několika hodinové výpadky a útoky hackerů. To jsou jen některé problémy, se kterými se sociální síť Facebook potýkala v roce 2018. Společnosti hrozila pokuta ve výši 2 bilionu amerických dolarů. Hodnota akcií se skokově měnila ze dne na den. Logicky by se dalo usuzovat, že nejen letošní rok, ale také roky příští nebudou těmi nejúspěšnějšími. Nicméně to vypadá, že vše je trochu jinak. Jak tedy dopadl výše zmíněný třetí kvartál?

V meziročním srovnání došlo k nárůstu počtu denních uživatelů Facebooku o více než 127 milionů. Aktuálně tuto sociální síť využívá na denní bázi více než 1,495 miliard lidí. „Facebook není pouze Facebook!!“ Je to Messenger, Instagram, WhatsApp. Z reportu za třetí kvartál vyplývá, že přes 2,6 miliard uživatelů používá jednu z těchto platforem každý měsíc.

Co se týče příjmů z reklam, tak i zde došlo ve třetím kvartálu k překonání aktuálního maxima. Ty překročily hranici 13,5 miliard amerických dolarů. Pro srovnání: pokud se podíváme na výsledky za první kvartál roku 2017, tak vidíme, že se příjmy z reklam téměř zdvojnásobily. Příčinou jsou příjmy z mobilní reklamy, ty představovaly cca 92% celkových příjmů z reklam.

Asi nelze s určitostí a 100% jistotou říci, jestli jsou tato čísla skutečně pravdivá. Nicméně i ostatní predikce naznačují, že Facebook dominuje (co se týče příjmů z reklamy a počtu uživatelů) ve srovnání s ostatními sociálními sítěmi. Vypadá to tedy, že je tato sociální síť stále oblíbenější. Stejně tomu je i v případě ostatních platforem této společnosti: Messenger, Instagram a WhatsApp.

Kompletní report naleznete zde: https://investor.fb.com/investor-events/event-details/2018/Facebook-Q3-2018-Earnings/default.aspx

Komentáře