Proč je důležité pravidelně analyzovat efektivitu marketingových kampaní?

30.8. 2017 Jakub Vlček 450x

Kvůli tomu nejdůležitějšímu v úspěšném byznysu. Kvůli penězům. A ani ne tak kvůli jejich ušetření, ale spíše proto, abyste je využívali co nejlépe a z každé koruny investované do marketingu získali maximum.

Pokud nastavení marketingového mixu předchází dostatečné analýzy, může být už jeho první nastavení efektivní. Obvykle ale i tak objevíte řadu nedostatků (nebo resp. možností ke zlepšení), protože řadu faktorů prostě není možné předvídat. Mnohdy je navíc testování tzv. ‚‚za pochodu’’ levnější.

Navíc postupem času přicházíte na další nekvantifikovatelné poznatky a trendy, které je dobré do své komunikační strategie zahrnout. Jednoduše se pořád učíte a nákupní chování se v čase mění.

Např. u projektu MBA Morava byla zajímavá vysoká citlivost potenciálních studentů na cenové zvýhodnění, resp. část z nich nechtěla akceptovat sníženou cenu. Z tohoto důvodu bylo nutné nastavit velmi transparentní cenovou politiku a omezit časově omezené nabídky. Jinak by hrozilo, že přijdeme o část studentů.

Dalším důvodem pro pravidelný audit vaší komunikace jsou časté změny v inzertních nástrojích. Ať už jde o Facebook, Adwords, Sklik nebo jakýkoliv jiný nástroj. Neustále se objevují nové možnosti a vlastnosti daných nástrojů, které můžete využít pro efektivnější vynaložení vašich peněz.

A v neposlední řade je to jakýsi komunikační úklid. Často reagujete na nenadálé změny, komunikujete sezónní nabídky apod. Což značně ztěžuje jednotnost vaší komunikace se zákazníky. Proto je dobré si občas utříbit i vizuální styl komunikace.

To hlavní však již zaznělo v prvním odstavci. Takový marketingový úklid není o šetření (i když by mohl být), ale o efektivnějším využití stávajících investic. Jednoduše, díky lépe nastavené komunikaci více vyděláte při stávajících výdajích. Může být? ;)

Komentáře