Placená inzerce na sociálních sítích – efektivní marketingový nástroj současnosti

19.7. 2018 Martin Pavlát 621x

S reklamou se setkáváme prakticky na každém kroku. Vidíme jí v televizi, slyšíme jí v rádiu, po otevření jakýchkoliv novin nebo časopisů, na billboardech, v MHD a v obrovské míře také na internetu a sociálních sítích. V někom to může vyvolávat dojem, že se v současnosti už nevyplatí investovat do reklamy a propagace výrobků, či služeb. Opak je však pravdou a k tomu, abychom vás přesvědčili, tak vám umožníme nahlédnout do interních dat jednoho z našich klientů.

Tento klient se pohybuje v oblasti realit a veškerá data souvisí s konkrétní nemovitostí. V prvních čtyřech dnech nebyla karta nemovitosti na webových stránkách realitní kanceláře tou nejvyhledávanější. Zlom přišel 10. července, kdy byl jednak vytvořen samotný příspěvek na sociálních sítích, ale zejména jsme tento příspěvek začali propagovat. Výsledkem bylo, že hned tento den si kartu nemovitosti zobrazilo 63 lidí. Z toho je patrné, že placená reklama mnohonásobně zvyšuje pravděpodobnost toho, že oslovíte toho správného člověka nebo skupinu lidí. Druhou skutečností je, že k dnešnímu dni daný příspěvek vidělo takřka 7000 lidí a opětovně je to především zásluhou placené inzerce.

Výhody internetové reklamy oproti té v masových médiích. Za prvé je to přesné zacílení reklamního sdělení, ať už se jedná o geografické charakteristiky, demografické charakteristiky, anebo zacílení dle zájmů. Sami si také určíte, kolik chcete do reklamy investovat a je jedno, jestli to má být 200 Kč nebo 5000 Kč. Stejně tak se sami rozhodnete o tom, na jak dlouho samotnou reklamu „spustíte“. Bude to jeden den, jeden týden, anebo tři měsíce?

Není to však tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Reklama na sociálních sítích má svá úskalí a je nutné si na ně dávat pozor.

 

Komentáře