Jak získat více zákazníků a zároveň ušetřit díky plánování

16.11. 2016 Jakub Vlček 1302x

Nebudeme diskutovat o tom, že čím menší společnost jste, tím méně se věnujete jakémukoli plánování a všechno si tak nějak za pochodu nosíte pěkně v hlavě.

Potom začnete trochu růst, najdete si někoho, kdo vám udělá pěkné webovky a pokračujete dalším freelancerem, který vám spravuje PPC reklamy, možná se najde i někdo třetí na Facebook a je to super, protože už se o to tolik nemusíte starat, docela to funguje (protože máte docela dobrý produkt nebo službu) a nestojí to zase tolik peněz. Takhle to v podstatě dělají i některé dost velké společnosti. Občas to trochu zkoordinuje majitel nebo asistentka a tak si to žije vlastním životem. Samozřejmě dostáváte pravidelně o všem reporty, které proletíte, ale moč času jim nevěnujete a peníze do marketingu dáváte tak nějak citem.

A tak máte na úvodní stránce webovek obrázek vašich spokojených zaměstnanců na zeleném pozadí, což vypadá super a je to autentické. Na Facebooku máte červeně laděné reklamy se zvířátky, které docela fungují a když se někomu zobrazí vaše kontextové reklamy, jsou modré se žlutým nápisem a obrázkem automobilu.

Vlastně takový cirkus, který jede zhruba na 50% a zákazníci na vás sice mohou narazit na různých komunikačních kanálech, ale pokaždé vidí něco jiného a možná si myslí, že jste pokaždé jiná společnost. A proto ztrácíte spoustu zákazníků – chybí vám synergický efekt a zbytečně vyhazujete peníze.

Přitom tomu zpravidla stačí dát trochu řád a stanou se 3 věci. Buď získáte za stejné peníze podstatně více zákazníků. Druhou variantou je, že zákazníci zůstanou stejní, ale bude vám na jejich získání stačit méně peněz (vyděláte více). A nebo poslední možnost, nestane se nic. Takže to buď pořád děláte špatně, zvolili jste špatného marketéra nebo nemáte až tak dobrý produkt (službu).

Problémem je, že výsledné reklamy, webovky a příspěvky na sociálních sítích jsou vyústěním té opravdové marketingové činnosti – sběru, analýze, testování a vyhodnocování dat a koordinaci jednotlivých kroků. To jsou věci, které nejsou vidět a proto se do nich investuje o něco hůře. Kdo to však jednou udělá, zjistí, že není cesty zpět.

Máte tedy v podstatě 3 možnosti řešení (vždycky to jsou 3):

  1. najměte si externí marketingovou společnost nebo freelancera – vynaložené náklady se vám vrátí
  2. zaměstnejte si vlastního marketéra – pokud ho zaměstnáte na plný úvazek
  3. nechejte to tak, však něco prodáváte, sice nerostete, ale funguje to a na tu Oktávku ještě pořád máte a na dovolenou si taky zaletíte

Tip: Pokud se rozhodnete pro externí společnost nebo marketéra na volné noze, většinou získáte první schůzku zdarma a dostanete alespoň zpětnou vazbu na vaši stávající komunikaci se zákazníky.

Komentáře