Píšeme blog o marketingu

přestrojený muž - mystery shopper

Tipy a chyby mystery shoppingu svépomocí

Spousta úspěšných společnosti již i u nás přišla na to, že bez důsledné kontroly zaměstnanců a procesů směrem k zákazníkovi může jen těžko udržet svůj prodejní standard nebo dosáhnout pozitivního posunu. Spojení ‚‚úspěšných společností’’ jsem použil schválně, protože odhadem 90% klientů, pro které realizujeme mystery shopping i většinu marketingových výzkumů patří mezi špičky svého oboru...

Jakou hodnotu vytváříte pro svého zákazníka?

Spoustu společností a živnostníků, se kterými se setkávám je přesvědčených, že poskytují skvělé služby, že právě oni jsou pro zákazníka tou nejlepší volbou, ale vůbec nejsou schopni vnímat, jak je vidí ostatní. Mají neopodstatněný pocit vlastní výjimečnosti a přitom se nijak neodlišují od své konkurence. Mnohdy možná poskytujete skvělé služby, ale ví to o vás potenciální...

Adaptivní uvažování, aneb proč se vám nedaří.

Používáte data o svých zákaznících? Věřím, že v dnešní době už většina z vás odpoví, že ano. (Pokud ne, tak byste měli ihned začít!) A používáte je správně? Nedávno jsem objevil dva zajímavé příklady, kdy byla data použita takovým způsobem, že výsledky byly úplně k ničemu. První z nich se týká hokeje. Jedna velká společnost...

Zákazník má rád jednoduchá rozhodnutí, dejte mu je.

Zákazník má rád jednoduchá rozhodnutí. Jednoduché rozhodnutí spočívá například v tom, že má pouze dvě volby, z nichž jedna je výrazně výhodnější. Jak se stanete nejjednodušeji tou výhodnější volbou? Staňte se úzce profilovaným specialistou. Jeden příklad za všechny. Těžko budete konkurovat velkým sportovním řetězcům a vyrovnávat se širokému sortimentu, který nabízí. Pokud si však zvolíte...

Frekvenční x zakázkový marketing

Jedno ze základních dělení marketingu. U frekvenčního marketingu, který je typický např. pro maloobchod je cílem udržel si své zákazníky. Starat se o ně a zajistit, aby u vás opakovaně nakupovali. Co nejčastěji a co nejvíce utráceli. Naopak u zakázkového marketingu, kam lze zařadit např. prodej nemovitosti je kladen důraz na získání nového zákazníka, nebo...

Kdy publikovat na sociálních sítích?

Téměř každý, kdo pracuje se sociálními sítěmi nad tím přemýšlí. Kdy je nejvhodnější publikovat příspěvek na sociální síti? Narazil jsem na zajímavý článek, který toto téma shrnuje a odkazuje se za provedené výzkumy ze zahraničí. Pojďme se teď podívat na některé sociální sítě. Facebook – nejlepším časem publikování na největší sociální síti na světě je...

Rozhodovací paralýza

Je jednoduší si vybrat, zda chcete nový automobil, nebo jestli chcete červený, modrý, bílý, s koženými sedačkami, s látkovými sedačkami, automatickou klimatizací, nebo radši automat? Je prokázáno, že příliš mnoho voleb vede o odrazení spotřebitele. Co to může v praxi znamenat? Je dobré dát zákazníkovi možnost volby, nabídnout mu 3-4 varianty produktů, nebo služby vhodné pro něj....

Překvapujte své klienty

Nedávno jsem četl zajímavou myšlenku. ‚‚Pokud chcete dostat skvěle zaplaceno, musíte zákazníka překvapit, udělat něco navíc.‘‘ Můžou to být detaily, ale ve výsledku vám přinesou tu přidanou hodnotu, díky které bude mít váš klient pocit dobře utracených peněz. Možná si řeknete, že prodej nemovitosti, nebo životního pojištění jsou spíše byznysové záležitosti, ale každý nákup je...

Kontinuální sebevzdělávání je ingrediencí úspěchu

‚‚Největším úspěchem je rozvoj sebe sama.”                                                                                   Charles Altas Každý opravdu úspěšný odborník má, kromě...

Buďte odborníkem ve svém regionu

Chcete být odborníkem pro 20-30.000 lidí, nebo neznámým makléřem pro celý okres? Jedním z faktorů úspěchu v oboru financí či realit je volba správného ‚‚teritoria‘‘. Pokud budete inzerovat na sociální sítí, cílíte pouze na určitou skupinu lidí a zasáhnete tak mnohem intenzivněji své potenciální klienty. Pokud máte určitý počet venkovní reklamy (plachty apod.), jejich rozmístěním...